הרכבת הקלה בגוש דן יוצאת לדרך; כל הפרטים

אליהו גרין 1 Comment on הרכבת הקלה בגוש דן יוצאת לדרך; כל הפרטים

לאחר שנים של ציפייה ייצא השבוע לדרכו הקו האדום של הרכבת הקלה, שינוע לאורך 24 קילומטרים וישרת ערים רבות בגוש דן. רגע לפני הפתיחה המיוחלת ביום שישי, מקבץ שו"ת עם כל הפרטים שחשוב לדעת

הרכבת הקלה בגוש דן. דנקל
צילום: אתר נטע
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הקו האדום של הרכבת הקלה ייפתח ביום שישי, לאחר שנים של עיכובים, כשכל האישורים הנדרשים לפתיחה כבר הושגו. אז כמה עלה כל הפרויקט, באיזו תדירות תעבור הרכבת מדי יום וכיצד ישלמו הנוסעים על הנסיעה? שו"ת שפורסם באתר ynet עונה על הכול.

כמה זמן לקח לבנות את הקו האדום? הרכבת הקלה הייתה אמורה להתחיל לפעול ב-2013. ההסכם להקמתה נחתם בין הממשלה והזכיינית כבר במאי 2007.

מה היה התקציב המתוכנן וכמה הקו עלה בסופו של דבר? התקציב המתוכנן עמד על 10.7 מיליארד שקלים, כשהתקציב הסופי עמד על 18.7 מיליארד שקלים.

מה אורך הקו? 24 קילומטרים, שמחצית מתוכם נמצאים 30 מטרים מתחת לאדמה.

כמה תחנות יש בקו? קו 34 תחנות, מתוכן 10 תחנות תת-קרקעיות.

מהו המרחק בין כל תחנה? המרחק בין התחנות העילאיות עומד על כ-500 מטרים, בעוד שהמרחק בין התחנות התת קרקעיות הינו קילומטר. מהירות הקו מעל לאדמה תעמוד על 50 קמ"ש ומתחתיה יסעו הרכבות במהירות של 80 קמ"ש. נסיעה לאורך כל הקו תיקח לכם 75 דקות.

מה תהיה תדירות הקווים? בשעות השיא תדירות הרכבות תעמוד על 3.5 דקות, כאשר בשעות השפל, התדירות תרד ל-6 דקות.

כמה רכבות יפעלו בקו? בקו יפעלו 45 רכבות שיכללו 90 קרונות וכל רכבת תוכל להכיל 450 נוסעים.

כמה נוסעים ייסעו בקו מידי יום? לפי הערכות משרד התחבורה הקו ישרת 234 אלף נוסעים ביממה.

מה יהיו שעות הפעילות של הקו? מ-05:00 ועד ל-01:00 ביום למחרת.

מתי תצא הנסיעה הראשונה לציבור? ביום שישי הקרוב בשעה 05:40 הרכבת הקלה תצא לדרכה משלוש תחנות – קריית אריה בפתח תקווה, מרכזית פתח תקווה ותחנת בת ים.

כמה תעלה נסיעה בקו? בטווח של עד 15 ק"מ (אזור תעריף צהוב): 5.5 שקלים. נסיעה בטווח של מעל 15 ק"מ (אזור תעריף ירוק): 12 שקלים. מעבר ליום שישי הקרוב לא יינתנו נסיעות חינם נוספות.

מי יהיה דינו של נוסע שלא ישלם בגין הנסיעה? חיוב מוגדל הינו דרישה לתשלום המוטלת על נוסע שנמצא ברכבת או שיצא ממנה לתחנה ואין ברשותו נסיעה מתוקפת כחוק. סכום החיוב הוא מחיר נסיעה מלא בתוספת קנס כספי על סכום של 180 שקלים על פי חוק.

כיצד נשלם ברכבת? על כל הנוסעים חלה החובה לבצע תיקוף (לשלם) בטרם העלייה לקרון. ניתן לתקף נסיעה בשתי דרכים: באמצעות יישומון, או באמצעות כרטיס רב-קו. חובת התיקוף חלה על כל סוגי הכרטיסים ובכל נסיעה, ללא תלות בפרופיל המזכה בהנחה או בנסיעה חופשית, לרבות הסדר חופשי ארצי, חופשי יומי, מנוי סטודנטיאלי וכיוצא בכך. יש לתקף מחדש את כרטיס הנסיעה בעת מעבר בין אמצעי התחבורה הציבורית לקו האדום. ילדים מתחת לגיל 5 אינם נדרשים לתקף (מותנה בילד אחד בליווי מבוגר. ילד שני זכאי להנחה של 50%).

ומה לגבי נסיעות מעבר של 90 דקות ויותר? במשך 90 דקות מעת התיקוף מתאפשרות נסיעות ללא הגבלה באוטובוסים וברכבת הקלה, בטווח אווירי של עד 15 ק"מ (נסיעה צהובה) בעלות של נסיעה בודדת (5.5 שקלים). על אף שלא מוסיפים תשלום, חובה לתקף כל נסיעה.

האם מותר לעלות עם קורקינט או אופניים חשמליים? מותר לעלות עם קורקינט ואופניים מקופלים.

ומה לגבי הנגישות ברכבת? הקו האדום תוכנן כדי להתאים את הרכבת ככל הניתן גם לנוסעים עם מוגבלות, וזאת מתוך מטרה לתרום לשילובם בחברה בדרך של כבוד, שוויון ועצמאות. כל הקרונות ברכבת הקלה נגישים לכיסאות גלגלים ולעגלות ילדים. בתחנות ובקרונות הקו מופיע מידע לנוסעים בזמן אמת המונגש גם לנוסעים עם מוגבלות.

ואם ניקלע למצב חירום? בכל 250 מטרים במנהרות הרכבת ישנה יציאת חירום, ובמקרה של אירוע חירום באחת המנהרות או ברכבת עצמה ישנם פתחי מילוט למנהרה המקבילה שמאפשרים לצאת מן המנהרות בבטחה. בנוסף, התחנות התת-קרקעיות משמשות כמקלט אב"כ.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    אנחנו עמוק בחלם. כל השאלות שאלו חוץ מאיפה עוברת הרכבת? לא יודעים. קורקינע יודעים. מה התחנות? לא פורסם עדיין. חלם.